02165536644

info@kavoshtebco.ir​

اشتراک گذاری

قبل از خرید انکوباتور CO2 چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

قبل از خرید انکوباتور CO2 چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

کدام عوامل در هنگام خرید انکوباتور CO2 جدید در فرایند تصمیم گیری تاثیر گذار است؟ این مقاله معیارهای مهمی را که شما در هنگام خرید یک انکوباتور معمولی یا انکباتور دی اکسید کربن باید کاملا در ذهن داشته باشید به شما می گوید.

خرید انکوباتور CO2

6 نکته ای که باید هنگام خرید انکوباتور CO2 در نظر بگیرید

  • پیشگیری و رفع آلودگی
  • سهولت در دسترسی به فضای داخلی و تمیز کردن
  • طراحی داخلی
  • کنترل دما و رطوبت
  • کنترل گاز CO2
  • قیمت متناسب با امکانات

رابطه پاکیزگی محیط رشد و طراحی انکوباتور

مهم ترین نکته ای که در هنگام کشت سلول بدیهی است پاکیزگی محیط رشد و حفاظت در برابر آلودگی است. اما این سوال که آیا این پاکیزگی را می توان در دراز مدت تضمین کرد بیش از حد مهم است. مهم ترین عامل در اینجا طراحی داخلی انکباتور CO2 است.
طراحی داخلی در چگونگی سهولت رسیدگی و تمیز کردن محیط داخلی دستگاه بسیار مهم است، بنابراین این جنبه باید به طور کامل در تحقیقات خرید مورد توجه قرار گیرد.
همچنین یک سیستم مدیریت رطوبت از خشک شدن کشت های شما محافظت می کند و این در حالی است که یک منبع کنترل گاز CO2 یک مقدار pH مطلوب در محیط کشت سلولی را تضمین می کند.
در مجموع، خرید انکوباتور CO2 یا معمولی خود را به عنوان یک سرمایه گزاری بلند مدت در نظر گرفته و در هنگام خرید دستگاه های با قیمت پایین و بی کیفیت، هزینه های تعمیر و نگهداری دستگاه، از بین رفتن محیط و نمونه کشت و همچنین صرف زمان جهت تعمیرات را در نظر بگیرید. بر اساس مطالعه ای که پرفسور دیتمار هوتماچر، اقتصاددان سلامت انجام داده است، به طور متوسط آزمایش ها در محیط آزمایشگاهی با کشت های سلولی حدود ۹۰۰۰ یورو هزینه دارد. حال اگر آلودگی رخ دهد، این آزمایش کاملاً بی فایده است و به هزینه بیش تر از خرید یک دستگاه جدید در دراز مدت ختم می شود. پس یکی از نقاط ضعیفی که باید در هنگام خرید مراقب آن باشیم طراحی فضای داخلی ایده آل است.

هر چه طراحی یک دستگاه رشد CO2 ساده تر باشد، ضدعفونی کردن با پاشش مواد ضد عفونی کننده و پاک کردن آن سریع تر و آسان تر است.
همچنین دستگاههای خوب نیز باید یک مکانیزم استریل را به عنوان یک آپشن ارایه دهند.

جمع بندی

نهایتا هنگام خرید انکوباتور CO2 فقط به دنبال ارزان ترین مدل نباشید ، زیرا هزینه صرف یک آزمایش شکست خورده چندین برابر قیمت خرید است. خیلی بهتر است که از استانداردها و الزاماتی که در زمینه خرید اعمال می شود ، پیروی کنید و در هنگام خرید، به فاکتورهای توضیح داده شده در اینجا فکر کنید؛ که آیا دستگاه طراحی هوشمندانه ای دارد به طوری که استفاده و نگهداری آن آسان است؟ و آیا از یک سیستم مدیریت رطوبت مطلوب و یک سیستم تأمین و کنترل گاز برخوردار است؟در نهایت آیا خرید آن با توجه به هزینه های نگهداری در آینده مقرون به صرفه است؟
شرکت کاوش طب با بهره گیری از تجربه 10 ساله در زمینه ساخت و تعمیر انکوباتور های مختلف و همچنین بهره گیری از دانش روز توانسته محصولی مشابه انکوباتور شرکت Memert چه از لحاظ ظاهر و چه از لحاظ کارکرد طراحی و تولید نماید. از انواع این انکوباتور ها می توان به انکوباتور CO2 مدل INCO2-60 SS، انکوباتور CO2 مدل INCO2-108 SS و انکوباتور CO2 مدل INCO2-160 SS اشاره کرد.

دیگر مقالات کاوش طب آینده نگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین کاوش طب
ارسال